Rizskúra

Képkivágás.PNG
Képkivágás1.PNG
Képkivágás2.PNG

A barnarizs gazdag ásványi anyagokban, fehérjében és vitaminokban. Rostanyagokat, kalciumot, káliumot, fluort és B-vitamint is tartalmaz.

A barnarizs attól barna, hogy a hántolás után nem fényezik, nem koptatják le róla a pelyvás héj alatti úgynevezett "ezüsthártyát", emiatt nagyobb a tápértéke.

A barnarizs elsőrangú szénhidrátforrás, kb. 7 % fehérje, 78 % szénhidrát (keményítő), 0,9 % zsír és 13 % víz található benne. Gazdag ásványi anyagokban, vitaminokban (kalcium, foszfor, vas, cink, fluorid, nátrium, kálium, kovasav, B- E-vitamin), rostanyagokban. Ezen kívül lugosító, parazitaölő és öregedésgátló tulajdonságokkal is rendelkezik.

Főzve, vagy párolva előnyösen hat az emésztésre. Kitűnően méregteleníti a szervezetet.

Tekintettel arra, hogy a rizs kalóriatartalma alacsony, enyhén fűszerezve, fogyókúrás ételnek is kitűnő. Segítségével akár egy-két kilót is leadhat egyetlen hét alatt.

 

HATÁSA

A barnarizs fogyasztása nem csak az egészséges súlycsökkenésben nyilvánul meg, hanem életörömet és vitalitást is nyerhetünk belőle. A kúra során néhány napon belül éhségérzet nélkül eltávoznak a salakanyagok a testből.

Alkalmas az izületi fájdalmak mérséklésére, az ízületi sólerakódások csökkentésére, valamint a húgyivarszervi betegségek tüneteinek enyhítésére is. Segíti a toxikus anyagok kiválasztódását, javítja az anyagcsere folyamatokat. Elősegíti a testsúly optimalizálását. Csökkenti a víznyelőket, megkönnyíti a vesék és a máj működését. A barnarizs rostjai a bélfalon keresztül extra erővel tisztítják az emésztőrendszert, a vért és így a sejteket. A regenerált bélbolyhok kapillárisaiból átszívják a szennyeződéseket a bélcsatorna belsejébe és összegyűjtve kiválasztáskor eltávolítják azokat.

 

A DIÉTA HATÁSA

Javul az idegrendszer állapota.
Fokozódik az anyagcsere.
Kedvezően alakul a testsúly és az emésztés.
Kiegyensúlyozottabbá válik a szívműködés és a keringés.
Erősödik az immunrendszer.
Az egész szervezet megújul.

Online orvosi vizsgálat (hozott leletek mellett) a fenti kúra megkezdése előtt is szükséges.

 

ÉTKEZÉS

Reggeli előtt: keserűsó

7:30 reggeli: egy adag barnarizs fahéjjal (testsúlytól függően mézzel), 1 alma

12:00 ebéd: egy adag barna rizs sok zöld-petrezselyemmel, paradicsommal

17:00 vacsora: egy adag barna rizs sok zöld-petrezselyemmel, paradicsommal

A rizst pálcikával fogyasszuk és minden falatot legalább 30-szor rágjunk meg, csendben, koncentrálva együnk.

A felhasznált nyersanyagok biotermékek. A folyadékbevitel itt is fontos, napi 3-4 liter, gyógytea, ásványvíz, forrásvíz formájában.

A különböző mozgásformákban való részvétel - kúrától függetlenül (de egyéni állóképességet figyelembe véve) - javasolt a rizskúra választása esetén is.

OKVETLENÜL FONTOS, HOGY KORÁBBI ÉTKEZÉSI SZOKÁSAIN VÁLTOZTASSON, ÉS NE AZT AZ ÉTRENDET FOLYTASSA,  AMIT A BÖJT ELŐTT!